Nov 16, 2021 11:18:00 AM

Columbia Road auttaa SOS-Lapsikylää lahjoittajakokemuksen kehittämisessä – konsulttitalon Good Impact -projekteissa työntekijät voivat tehdä hyvää tärkeille kohteille

Columbia Roadin Good Impact -ohjelman kautta jokainen työntekijä voi halutessaan tehdä enintään 30 tuntia töitä kuukaudessa valitsemalleen hyväntekeväisyysprojektille. Viimeisimpänä projektina Columbia Road auttaa SOS-Lapsikylää lahjoittajakokemuksen parantamisessa, millä on merkittävä vaikutus varainhankintaan.

SOS-Lapsikylä on lapsen oikeuksia edistävä kansainvälinen lastensuojelujärjestö, jonka tavoitteena on, että jokainen lapsi ja nuori saa tarvitsemansa tuen kasvaakseen mahdollisuuksiensa mittoihin.

Columbia Road halusi auttaa SOS-Lapsikylää kehittämään lahjoittajakokemusta projektissa, jossa Columbia Roadilta ovat mukana Toni Astala ja Pirkka Kaijanen. Yritys on tehnyt kymmenille asiakkailleen vastaavia, niin sanottuja growth sprinttejä, joiden tavoitteena on löytää keinoja esimerkiksi myynnin, asiakasmäärän ja lojaliteetin kehittämiseen.

“Olemme yhdessä SOS-Lapsikylän kanssa määritelleet hypoteeseja, joita testaamalla voidaan parantaa lahjoittajakokemusta erityisesti ensimmäisten kuukausien aikana. Projektissa on kartoitettu keskeisimmät uusien lahjoittajien polut, mahdolliset pullonkaulat ja ideoitu toimenpiteitä, joilla voidaan lisätä positiivista lahjoituskokemusta hyvään tarkoitukseen”, kertoo Pirkka Kaijanen Columbia Roadilta.

Lahjoittajien tuella SOS-Lapsikylä auttaa heikoimmassa asemassa olevia lapsia ja nuoria sekä lisää lapsiperheiden hyvinvointia.

“Lahjoittajakokemuksen parantaminen on avainasemassa SOS-Lapsikylän kaltaiselle järjestölle. Nykyisten ja tulevien lahjoittajien tyytyväisyyden varmistaminen on erittäin tärkeää onnistuneen varainhankinnan kannalta. Olemme yhdessä Columbia Roadin kanssa löytäneet jo monia uusia ideoita, joita nyt testaamme lahjoittajiemme parissa”, kertoo viestintä- ja varainhankintajohtaja Leena Poutanen SOS-Lapsikylästä.

Columbia Road maksaa vapaa-ajalla tehdyistä Good Impact -projekteista myös 15 euron tuntipalkkaa normaalin kuukausipalkan päälle.

Pirkka Kaijanen
pirkka.kaijanen@columbiaroad.com

Columbia Road

Columbia Road on Pohjoismaiden johtava digitaaliseen myyntiin erikoistunut teknologiakonsultointiyhtiö. Yritys tarjoaa asiakkailleen myynnin optimointia ja automatisointia kokonaisvaltaisesti: asiakashankinnasta digitaalisten myyntikanavien tekniseen rakentamiseen ja kehittämiseen sekä asiakkuuksien kasvattamiseen. Futurice-konserniin kuuluva yhtiö on kasvanut keskimäärin 70 % vuosivauhtia ja työllistää tällä hetkellä yli 120 konsulttia Helsingissä ja Tukholmassa. Sen asiakkaita ovat sekä kuluttaja- että B2B-yritykset, kuten Marimekko, SAS ja Lassila & Tikanoja.