Mar 25, 2020 6:15:00 AM

Digitala försäljningsbyrån Columbia Roads omsättning förra året nådde 100 miljoner kronor - upp 56%

tulinen19-11

Columbia Road är Nordens ledande byrå inom digital försäljning med kunder inom såväl B2C och B2B. I mars firade bolaget fyra år, och under 2019 fortsatte man på en tidigare stark tillväxtbana. Förra årets nettoomsättning ökade 56% till 100 miljoner SEK varav närmare 8 miljoner av dessa som från den nystartade svenska satsningen.

Företaget som startade sin resa i Sverige under föregående år sysselsätter
redan över tio konsulter på den svenska marknaden. Under 2020 siktar man på att fördubbla den siffran för att möta efterfrågan.

”Columbia Roads jobbar för att öka företags konkurrenskraft inom digital
försäljning och marknadsföring. Vi är mycket nöjda med förra årets tillväxt som främst kommer från att utforma och bygga funktioner för digital försäljning, inklusive e-handel, olika marknadsföringsteknologiska lösningar samt growth hacking.” säger Lauri Eurén, Country Manager, Sverige.

”Vårt mål är att fortsätta en lönsam tillväxt genom att gå mot mer av ett
helhetserbjudande inom digital försäljning. Vi kan idag tala om en transformation av våra kunders hela försäljningsverksamhet, där vi tillhandahåller omfattande tjänster relaterade till organisatoriska förändringar, försäljningsstrategier och marknadsföringstekniska lösningar” säger Sirkka-Liisa Rotinen, Koncernchef för Columbia Road Group.

I januari i år tillkännagav företaget även ett program vars huvudmål var att
ge varje anställd på Columbia Road möjlighet att bli delägare. Upp till hälften av de anställda deltog i aktieprogrammet.