Oct 19, 2020 5:11:00 PM

Compensaten uusi palvelu tuo ilmastokompensoinnin verkkokauppaan

Compensate ja digitaaliseen myyntiin erikoistunut konsulttiyhtiö Columbia Road ovat suunnitelleet ja toteuttaneet palvelun, joka tuo helpon ilmastokompensoinnin osaksi verkkokauppaa.

Compensaten uusi palvelu soveltuu yleisimpiin verkkokauppa-alustoihin: verkkokauppiaat maailmanlaajuisesti saavat uuden työkalun käyttöönsä muutamassa minuutissa Shopifyn, WooCommercen ja Magenton sovelluskaupoista. Palvelu laskee ostosten kuljetuksesta aiheutuvan hiilijalanjäljen automaattisesti ja mahdollistaa sen hyvittämisen suoraan maksun yhteydessä.

“Columbia Road auttoi Compensatea tuomaan palvelun lähelle kuluttajaa ja hiilijalanjäljen kompensoinnin osaksi verkko-ostamista. Columbia Roadin laaja teknologinen osaaminen verkkokaupassa mahdollisti ratkaisun, joka sekä skaalautuu että tarjoaa kuluttajille ja kauppiaille tavan rakentaa hiilinegatiivista tulevaisuutta yhdessä”, kertoo Compensaten Chief Product Officer Annikki Laine.

Compensaten tavoitteena on tuoda hiilidioksidipäästöjen kompensointi osaksi tavallista arkea, jossa verkko-ostamisen rooli on viime aikoina entisestään vahvistunut. Uusi palvelu suunniteltiin ja toteutettiin yhdessä Columbia Roadin ja Compensaten monialaisten osaajien tiimissä.

“Halusimme tuoda projektiin osaamista ja ymmärrystä verkkokauppa-alustojen ekosysteemeistä ja siitä, mitä menestys eri alustoilla vaatii. Toteutuksen yhtenä mielenkiintoisena haasteena oli integroida Compensate moniin eri laskutuspalveluihin. Projektissa vaadittiin hyvin monipuolista osaamista meiltä ja Compensatelta: kehittämisestä ja suunnittelusta aina myyntiin, markkinointiin sekä lakiasioihin”, kertoo Columbia Roadin Managing Consultant Emmi Tervala.

Palvelu on rakennettu niin, että se on tulevaisuudessa monistettavissa myös uusille digitaalisille alustoille, jolloin entistä useampi kuluttaja voi osallistua ilmastokompensointiin. Palvelun seuraavassa vaiheessa sen avulla onnistuu myös itse ostosten hiilijalanjäljen laskenta ja hyvitys.

Emmi Tervala, Managing Consultant
emmi.tervala@columbiaroad.com

Annikki Laine, Chief Product Officer
annikki.laine@compensate.com

Columbia Road on Pohjoismaiden johtava digitaaliseen myyntiin erikoistunut konsulttiyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaista myynnin optimointia ja automatisointia asiakashankinnasta digitaalisten kanavien kehittämiseen ja asiakkuuksien kasvattamiseen. Futurice-konserniin kuuluva yhtiö on kasvanut keskimäärin 70 %:n vuosivauhtia ja työllistää tällä hetkellä 100 konsulttia Helsingissä ja Tukholmassa. Sen asiakkaita ovat sekä kuluttaja- että B2B-yritykset, kuten Marimekko, Varma ja SAS.

Compensate (Kompensäätiö sr) on voittoa tavoittelematon suomalainen ilmastosäätiö. Säätiön operatiivisesta toiminnasta vastaa Compensate Operations Oy, jonka Kompensäätiö sr omistaa täysin. Compensate torjuu ilmastonmuutosta tarjoamalla ihmisille ja yrityksille keinoja hyvittää arjessa syntyviä päästöjä.