Dec 3, 2020 9:15:00 AM

Klimatkompensera dina e- handelsköp med ett klick via Compensates nya hållbara plugin

compensate-quote

Compensate, en ideell organisation som bekämpar klimatförändringar genom att erbjuda enkel tillgång till högkvalitativ koldioxidavskiljning i vardagen, lanserar en ny plugin gör att kunden enkelt kan beräkna och kompensera koldioxidavtrycket för sitt e-handelsköp. Utvecklad tillsammans med digitala försäljningsbyrån Columbia Road.

I tider då vi handlar allt mer online har Compensate och Columbia Road
utvecklat en ny plugin som gör att e-handelskunder automatiskt kan beräkna och kompensera koldioxidavtrycket för sina köp. Den nya pluginen kan adderas på alla de vanligaste e-handelsplattformarna såsom Shopify, WooCommerce och Magento. En Compensate-rad adderas till varukorgen där kunden kan välja att kompensera för köpet genom att betala en extra summa som fördelas på klimatkompenserande initiativ.

"Columbia Road hjälpte oss att komma närmare konsumenten genom att möjliggöra klimatkompensation direkt i onlinebutiken. Deras omfattande tekniska expertis inom e-handel möjliggjorde en lösning som både skalar och erbjuder konsumenter och återförsäljare ett sätt att bygga en koldioxidnegativ framtid tillsammans," säger Annikki Laine, Chief Product Officer, Compensate.

För att säkerställa klimatintegritet och faktisk påverkan har Compensate ett stort krav på hållbarhet. Strategin bygger på ett tätt samarbete med
klimatforskare genom en oberoende vetenskaplig advisory board, strikta
utvärderingskriterium och hög överkompensation.

Tjänsten har producerats av full-stack- och frontend-utvecklare, UX- och UI designers från Columbia Road och Compensate. I nästa fas kommer
Compensates nya plugin-tjänst även att kunna hjälpa till med att beräkna och kreditera koldioxidavtrycket för själva produkterna.

"Compensate har skapat en fantastisk plattform för klimatkompensation och vi är glada att kunna bidra med vår expertis inom e-handelns ekosystem för att föra den ännu närmare slutkonsumenten. Projektet krävde ett brett spektrum av expertis från både oss och Compensate, från utveckling och design till försäljning, marknadsföring och juridiska frågor," säger Fredrik Burman, Managing Consultant på Columbia Road Sverige.

Mer info:

Om Compensate
Compensate lanserades 2019 av den före detta gröna parti-parlamentarikern Antero Vartia, med isländska och finska rötter. Han lanserade den ideella organisationen då han anser att paradigmskifte behövs för att rädda klimatet: När vi skapar koldioxidutsläpp bör vi förbinda oss till att ta bort minst lika mycket från atmosfären. Detta borde vara en automatisk, naturlig del av vår vardag och för det behöver vi ett system - därför skapades Compensate. För att säkerställa både klimatintegritet och faktisk påverkan har Compensate ett stort krav på hållbarhet. Compensates strategi bygger på tre pelare: tätt samarbete med klimatforskare genom en oberoende vetenskaplig advisory board, Compensates oberoende utvärderingskriterier för projekt, samt hög, inbyggd överkompensation.

Om Columbia Road