Dec 14, 2020 12:03:00 PM

Konsulttitalo Columbia Roadin henkilökunta halusi antaa jouluapua tarvitseville perheille – myös Good Impact -ohjelma sai jatkoa tänä vuonna

Kulunut vuosi on ollut haastava monelle perheelle, minkä vuoksi Columbia Roadin työntekijät Helsingissä ja Tukholmassa halusivat tehdä hyvää ja auttaa apua tarvitsevia perheitä joulun alla.

“Suomessa jokainen työntekijämme saa päättää, lahjoittaako jouluavun Hope ry:lle vai Jouluapua.fi:lle, jonka kautta voi valita myös tietyn perheen lahjoituksen kohteeksi. Toivottavasti lahjoitukset tuovat jouluisen valonpilkahduksen apua tarvitseville perheille, ja että mahdollisimman moni muukin tekisi lahjoituksen tänä jouluna”, toivoo Sirkka-Liisa Rotinen Columbia Roadilta.

Ruotsissa lahjoituksen kohteena on Stockholms Stadsmission. Yhteenlaskettuna lahjoitusten arvo on noin 4500 euroa.

Columbia Roadin työntekijät tekivät hyvää vapaa-ajallaan myös 2020

Good Impact -ohjelman kautta jokainen Columbia Roadin työntekijä voi tehdä 30 tuntia töitä kuukaudessa valitsemalleen hyväntekeväisyysprojektille. Tästä vapaa-ajalla tehdystä työstä Columbia Road maksaa myös ylimääräistä tuntipalkkaa normaalin kuukausipalkan päälle.

Työntekijät ryhtyvät usein tekemään hyväntekeväisyysprojekteja organisaatioille, joihin heillä on henkilökohtainen sidos. Tänä vuonna tehtiin muun muassa maahanmuuttajien työllistymistä edistävä projekti sekä aloitettiin mielenterveysorganisaatiota tukeva projekti.

Maahanmuuttajien työllistymistä edistävässä projektissa Columbia Roadin työntekijä on auttanut maahanmuuttajia kouluttautumaan ja työllistymään ohjelmointitehtäviin, joissa ei ole tarvetta suomen kielen osaamiselle. Työ on sisältänyt oppilaiden mentoroinnin lisäksi varsinaisen koulutusohjelman kehittämiseen liittyviä tehtäviä, kuten työmarkkinan kartoitusta ja yrityshaastatteluita, joissa on käyty läpi tarkempia vaatimuksia ohjelmistoalan osaajille.

Toisessa hyväntekeväisyysprojektissa MIELI – Suomen Mielenterveys Ry:lle tavoitteena on muun muassa kehittää yhdistyksen web-analytiikkaa, jotta tulevista kampanjoista saadaan entistä hyödyllisempää tietoa. Lisäksi mieli.fi-sivuston lainmukaista saavutettavuutta auditoidaan ja kehitetään projektissa.

Lisätiedot:

Sirkka-Liisa Rotinen, Managing Partner
sirkka-liisa.rotinen@columbiaroad.com

Columbia Road on Pohjoismaiden johtava digitaaliseen myyntiin erikoistunut konsulttiyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaista myynnin optimointia ja automatisointia asiakashankinnasta digitaalisten kanavien kehittämiseen ja asiakkuuksien kasvattamiseen. Futurice-konserniin kuuluva yhtiö on kasvanut keskimäärin 70 %:n vuosivauhtia ja työllistää tällä hetkellä 100 konsulttia Helsingissä ja Tukholmassa. Sen asiakkaita ovat sekä kuluttaja- että B2B-yritykset, kuten Marimekko, Varma ja SAS.