Sep 30, 2020 6:15:00 PM

Ville Loppinen Columbia Roadin General Manageriksi – jakaa Suomen liiketoimintavastuun nyt Eero Martelan kanssa

Digitaaliseen myyntiin erikoistunut konsulttiyhtiö Columbia Road on valinnut Ville Loppisen, 41, toiseksi Suomen liiketoimintajohtajakseen. Loppinen jakaa työtehtävät ja liiketoimintavastuun Eero Martelan kanssa.

Columbia Road on tullut tunnetuksi siitä, että yritys toimii ilman toimitusjohtajaa. Johtajuusmallina on ollut alusta alkaen jaetun vastuun malli, aina lähtien perustajakaksikko Sampo Hämäläisestä ja Lauri Elorannasta. Siten henkilökohtaiset vahvuudet tulevat parhaiten esille ja samalla toimitaan toistensa sparrauskumppaneina.

Columbia Roadin jaettussa johtamistavassa kaikilla työntekijöillä on tärkeä rooli rakentaa yritystä ja muokata, miten digitaalista myyntiä tehdään Suomessa.

Ville Loppinen tuli Columbia Roadille lokakuussa 2017 ja on aiemmin toiminut yrityksessä johtavana konsulttina. Ennen Columbia Roadia hän työskenteli Elisalla ja Roger Studiossa. Villen vahva joukkueurheilutausta näkyy myös hänen roolissaan Columbia Roadilla:

“Työssäni tärkeintä on ennen kaikkea auttaa ja tukea meidän ihmisiä kasvamaan ja oppimaan tiimeissä asiakkaamme liiketoimintatavoitteen tai -haasteen ympärillä. Samalla haluan pitää huolta siitä, että asiakkaillamme on parhaat mahdolliset asiantuntijat rakentamassa digitaalista kasvua. Loppujen lopuksi asiakkaidemme onnistuminen ja liiketoimintavaikutuksen aikaansaaminen mahdollistaa myös Columbia Roadin kasvun jatkumisen”, kertoo Ville Loppinen.

Eero Martelan mukaan Columbia Roadilla on erityisesti onnistuttu rekrytoinneissa ja tiimihengen luonnissa:

“Columbia Roadin vahvuus on alusta saakka ollut erinomainen tiimihenki – kaikilla on selkeä yhteinen tavoite, jota kohti mennään. Sisäistä kilpailua on vähän ja keskinäinen luottamus on korkealla. Haluan omalta osaltani vahvistaa tätä kehitystä yhdessä Ville Loppisen kanssa, josta on tullut myös hyvä ystävä Columbia Road -vuosien aikana”.

Eero Martela aloitti Columbia Roadilla vuonna 2016 ja Suomen liiketoiminnasta vastaavana General Managerina viime vuoden maaliskuussa.

Columbia Road on jatkanut kasvuaan jopa nykyisessä markkinatilanteessa. Yrityksen tavoitteena on saada suomalaiset yritykset aidosti ymmärtämään ja johtamaan digitaalista myyntiä osana liiketoimintoja, ja sitä kautta mahdollistaa suomalaisten ja pohjoiseurooppalaisten yritysten kilpailukyky globalisoituvassa digitaalisessa taloudessa.

Ville Loppinen:

Aiempi työura:
  • Managing Consultant, Columbia Road, 10/2017–09/2020
  • Head of Marketing Automation (+muita rooleja), Roger Studio (ent. Steeri Oy) 05/2004–09/2017
  • System Consultant, Elisa (Radiolinja), 2000–2004

Harrastukset: Valmentaa kolmea HJK Lauttasaaren -juniorijalkapallojoukkuetta, joissa mukana myös Villen 6- ja 8-vuotiaat lapset.

Käynyt itse läpi koko HJK:n junioripolun.

Ville Loppinen, General Manager
ville.loppinen@columbiaroad.com

Columbia Road on Pohjoismaiden johtava digitaaliseen myyntiin erikoistunut konsulttiyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaista myynnin optimointia ja automatisointia asiakashankinnasta digitaalisten kanavien kehittämiseen ja asiakkuuksien kasvattamiseen. Futurice-konserniin kuuluva yhtiö on kasvanut keskimäärin 70 %:n vuosivauhtia ja työllistää tällä hetkellä 100 konsulttia Helsingissä ja Tukholmassa. Sen asiakkaita ovat sekä kuluttaja- että B2B-yritykset, kuten Marimekko, Varma ja SAS.